Όλο το κεφάλαιο είναι εντός ύλης.
1. Που στηρίχθηκε η επιτυχία των πειραμάτων του Mendel;
2. Ποια πλεονεκτήματα του μοσχομπίζελου το καθιστούν κατάλληλο στη μελέτη της Μενδελικής κληρονομικότητας;
3. Να διατυπώσετε τον πρώτο νόμο του Mendel (νόμος του διαχωρισμού των αλληλόμορφων γονιδίων)
4. Να διατυπώσετε το δεύτερο νόμο του Mendel (νόμος της ανεξάρτητης μεταβίβασης των γονιδίων)
5. Σε ποια περίπτωση δεν ισχύουν οι νόμοι του Mendel;
6. Τι είναι αλληλόμορφο γονίδιο;
7. Τι είναι ομόζυγο άτομο και τι ετερόζυγο για κάποια συγκεκριμένη ιδιότητα;
8. Τι είναι γονότυπος και τι φαινότυπος;
9. Τι είναι διασταύρωση ελέγχου;
10. Ποια η διαφορά μεταξύ ατελους επικρατής και συνεπικρατούς κληρονομικότητας; Να αναφέρετε από ένα παράδειγμα.
11. Τι γνωρίζεται για την σύστημα ΑΒΟ και τα αλληλόμορφα που το καθορίζουν;
12. Τι είναι πολλαπλά αλληλόμορφα; Να αναφερετε ένα παράδειγμα
13. Τι είναι θνησιγόνα γονίδια; Υπάρχουν κατά την άποψη σας θνησιγόνα γονίδια που να παρουσιάζουν αυτοσωμική επικρατή κληρονομικότητα. Γιατί;
14. Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να έχουμε διαφορετικά αποτελέσματα από αυτά που θα αναμέναμε σύμφωνα με τους Νόμους του Μέντελ;
15. Τι είναι γενεαλογικό δέντρο;
16. Αν και πολλες ασθένειες είναι κληρονομικές, η μελέτη τους δεν μπορεί να στηριχθεί στο απλό μεντελικό πρότυπο. Γιατί;
17. Σύμβολα γενεαλογικών δέντρων
18. Όλοι οι τύποι κληρονομικότητας για όλες τις ασθένειες
19. Τι είναι ο φορέας ασθένειας;
20. Να αναφέρετε παραδείγματα για όλους τους γνωστούς τύπους κληρονομικότητας
21. Να εξηγήσετε γιατί δεν επιτρέπεται να τεκνοποιήσουν στενοί συγγενείς;
22. Γιατί οι ασθένειες που ελέγχονται από φυλοσύνδετα υπολειπόμενα γονίδια εμφανίζονται πιο συχνά στους άνδρες παρά στις γυναίκες;
23. Σε ποιου τύπου κληρονομικότητας οι γονοτυπικές και οι φαινοτυπικές αναλογίες είναι οι ίδιες; Γιατί συμβαίνει αυτό;
24. Γιατί αν έχουμε σε μια οικογένεια δύο παιδιά με εμφάνιση ασθένειας και άλλα δυο υγιή, μιλάμε κατ΄ανάγκη για 1:1 αναλογία;